НА ЧАСІ


- Коронавірус COVID-19. Третя лікарня Тернополя приймає виклик! (ВІДЕО)

опубліковано 2 квіт. 2020 р., 02:50 Адмін Сайту   [ оновлено 2 квіт. 2020 р., 09:14 ]

На час карантинних заходів щодо попередження поширення інфекції коронавірусу COVID-19 комунальне некомерційне підприємство "Міська комунальна лікарня №3 Тернопільської міської ради" працює в статусі обсервації. Є рішення: якщо базові тернопільські лікарні, які призначені для хворих на коронавірус, будуть заповнені пацієнтами на 80%, то "Міська комунальна лікарня №3" також прийматиме хворих. А зараз тут перебувають ті, хто, можливо, контактував з носіями COVID-19. Лікарня демонструє повну готовність прийти на допомогу тим, хто змушений обставинами і підлягає самоізоляції: окремі палати з санвузлом та душовою кабіною, цілодобовим гарячим водопостачанням. Тут зручно і затишно, а ще кожна палата має окремий балкон, де можна подихати свіжим весняним повітрям, адже лікарня розміщена в зеленій зоні, вже з дня на день почуємо спів пташок. Усе це сприяє відпочинку, медитації, "перезавантаженню", - отже, самоізоляцію варто розглядати не як вимушений західом, а як можливість оздоровлення.
Розповідає і показує директор КНП "Міська комунальна лікарня №3" м.Тернополя Юрій Васильович Лазарчук.

Третя лікарня Тернополя приймає виклик!


- Третя лікарня Тернополя дякує за допомогу!

опубліковано 26 бер. 2020 р., 07:56 Адмін Сайту   [ оновлено 26 бер. 2020 р., 08:17 ]

#допомагаємо_лікарні_допомагаємо_собі

третя лікарня Тернополя
В третю лікарню Тернополя завітали гості

Сьогодні, 26 березня,  міська комунальна лікарня №3 Тернопільської міськради отримала допомогу від Благодійного фонду Подоляни".

Президент фонду Тетяна Леонідівна Чубак особисто приїхала в лікарню, щоб передати матеріальну допомогу: упаковки одноразового посуду та засобів гігієни. Усе це, без сумніву, стане в нагоді пацієнтам під час карантинних заходів.

Від імені колективу лікарні та пацієнтів директор комунального некомерційного підприємства "Міська комунальна лікарня №3 Тернопільської міської ради" Юрій Васильович Лазарчук сердечно подякував Тетяні Леонідівні та благодійному фонду "Подоляни" за чуйність і громаданську свідомість у час пандемії коронавірусної коронавірусної інфекції COVID-19.

Дуже добре, що серед наших краян є небайдужі, щирі люди, які відгукується, допомагають, бають про майбутнє і роблять добро для всіх.

#допомагаємо_лікарні_допомагаємо_собі

Разом ми здолаємо загрозу! Бажаємо всім здоров'я!

Запрошуємо долучитися до доброчиності:  Благодійний рахунок
 
третя лікарня

#допомагаємо_лікарні_допомагаємо_собі


Дякуємо за допомогу!

Адміністрація КНП «МКЛ № 3» ТМР


- Відкрито благодійний рахунок

опубліковано 26 бер. 2020 р., 07:15 Адмін Сайту   [ оновлено 26 бер. 2020 р., 08:13 ]

#допомагаємо_лікарні_допомагаємо_собі
Шановні краяни!

В світі спостерігаються масові спалахи коронавірусу. ВООЗ визнала поширення хвороби пандемією, Україна оголосила карантин. Багато хвориих та інфікованих виявлено і на Тернопільщині. Щодня їх кількість зростає. 

Під час карантинних заходів наша лікарня отримала особливий статус і працює в особливому режимі.

Відкрито благодійний рахунок, щоб кожен, хто може допомогти, робив це зручно, не виходячи з дому.

дякуємо за допомогу Банк: ПАТ КБ «ПриватБанк»

UA 978201720344321006100047146 (пандемія)

Код ЄДРПОУ: 02001334, МФО 33 87 83

«Міська комунальна лікарня № 3» Тернопільської міської ради

Якщо ви можете передати лікарні іншу матеріальну допомогу (медикаменти, предмети догляду, гігієни, захисту, інвентар тощо), можете доставити її безпосередньо в лікарню за адресою

46027, м. Тернопіль вул. Волинська, 40

Пам'ятайте: допомагаємо лікарні - допомагаємо собі!

Бажаємо всім здоров'я!  

- Ефективному закладу – ефективне управління: в третій лікарні Тернополя розпочали цикл тренінгів

опубліковано 6 бер. 2020 р., 09:20 Адмін Сайту   [ оновлено 26 бер. 2020 р., 05:29 ]

"Приємно працювати з людьми, які мають бажання і усвідомлюють необхідність
у професійному і особистісному розвитку, які готові до змін та відкриті до нового"

Вмотивовано і зацікавлено розпочали в третій  міській лікарні Тернополя цикл тренінгових занять для керівників підрозділів закладу.

Реформування галузі – це не лише матеріальне забезпечення, протоколи та стосунки «лікар-пацієнт». Це і якісна зміна стилю та змісту взаємодій в колективі. Тому за ініціативою директора комунального некомерційного підприємства "Міська комунальна лікарня №3 Тернопільської міської ради" Ю.В.Лазарчука в лікувальному закладі організували проведення тренінгів з управління ефективністю персоналу.

Марія Корман проводить тренінги для керівників підрозділів  третьої лікарні Тернополя
За погодженням з Тернопільським національним економічним університетом тренером медиків стала Марія Корман.

Ось як вона прокоментувала початок роботи:

 - Сьогодні розпочався інтенсив-тренінг "Управління ефективністю персоналу" для завідувачів відділень третьої лікарні м. Тернополя. Приємно працювати з людьми, які мають бажання і усвідомлюють необхідність у професійному і особистісному розвитку, які готові до змін та відкриті до нового.

учасники тренінгу - керівникі підрозділів третьої лікарні Тернополя


Самі учасники продемонстрували неабиякий інтерес та були активними впродовж тренінгу, адже вони  постійно поновлюють знання і переконані, що покращення управління ефективністю  персоналу стане потужним чинником для підвищення ефективності закладу вцілому.

Загалом цикл складатиметься з 5 тренінгів, які проводимуться раз на тиждень.

Зазначимо, що для учасників це перший досвід тренінгів за зазначеним напрямом; тим приємніше, що вже перше тренінгове заняття продемонструвало, що він буде успішним і корисним.

Отже, які б нові виклики  не ставило перед колективом медиків швидкоплинне сьогодення, фахівці третьої міської лікарні Тернополя приймуть їх виважено, мудро та ефективно.

Адміністрація

- Про роботу швидкої допомоги у 2019 році

опубліковано 21 січ. 2019 р., 03:26 Адмін Сайту   [ оновлено 6 бер. 2020 р., 09:38 ]

Антифейк МОЗ щодо нових правил виклику швидкої допомоги

МОЗ повідомляє: деякі ЗМІ оприлюднили інформацію про те, що начебто з 1 січня 2019 року в Україні діють нові правила виклику екстреної  допомоги. Зокрема, стверджували, що екстрену допомогу розділили на швидку та невідкладну допомогу, і викликати ці служби необхідно за різними номерами телефонів - 103 і 112 відповідно. Спростовуємо неправдиву інформацію, розповсюдження якої є особливо небезпечним. Адже це вводить в оману українців щодо шляхів звернення за необхідною медичною допомогою і може стати причиною самолікування та настання тяжких наслідків для здоров’я.

- Третя лікарня покращує якість послуг

опубліковано 28 вер. 2017 р., 09:26 Адмін Сайту   [ оновлено 28 вер. 2017 р., 09:50 ]



Ю.В.Лазарчук: 

"Покращуємо якість послуг для пацієнтів!"

В третій міській лікарні постійно дбають про вдосконалення надання медичної допомоги. 






Це засвідчили мер міста С.В.Надал та очільник міського відділу охорони здоров'я Р.Д.Левчук, відвідавши лікувальний заклад.


 

В сучасних умовах важливою при наданні медичних послуг є матеріально-технічна складова. Нещодавно в лікарні з'явилося нове обладнання. В рамках програми "Здоров'я тернополян" закуплено та встановлено сучасну лапараскопічну стійку, автоматичний біохімічний аналізатор та цифровий рентген-апарат. 

 

Директор некомерційного підприємства "Міська
комунальна лікарня №3" Ю.В.Лазарчук наголосив, що придбане обладнання сприятиме більш точній діагностиці, підвищенню ефективності виконання оперативних втручань,  зєкономить кошти та дозволить надати медичну допомогу більшій кількості пацієнтів.
 


"Покращуємо послуг для пацієнтів!"
- підсумував 
Ю.В.Лазарчук


Про перспективи роботи з новим обладнанням говорили також завідувач відділення відновної, реконструктивної та малоінвазивної хірургії, хірург вищої категорії член Європейської Асоціації Ендоскопічної хірургії Костевич Василь Васильович, старший лаборант Роксолана Буката, інші медики.

 


- Головний лікар МКЛ №3 взяв участь у селекторній нараді під керівництвом замміністра МОЗ

опубліковано 4 лип. 2017 р., 10:19 Адмін Сайту   [ оновлено 3 груд. 2018 р., 03:25 ]

Фото Людмилы Юрчак.
4 липня головний лікар МКЛ №3 Тернополя Ю.В.Лазарчук взяв участь у селекторній нараді управління охорони здоров'я Тернопільської ОДА під керівництвом заступника Міністра охорони здоров’я України П.Ковтонюка. 
Фото Людмилы Юрчак.

На нараді йшлося про вдосконалення законодавчої бази медичної реформи та нові завдання, що стоять перед регіональними керівниками. Проведено порівняльний аналіз змін в медичній галузі в різних областях України, проблеми та перспективи реформування, а також про реалії  
лікувальних закладів та процес їх автономізації. 

Розмова проходила в режимі онлайн через відеозв'язок. 
Фото Людмилы Юрчак.


Важливо: 10 фактів про медреформу

опубліковано 6 черв. 2017 р., 06:47 Адмін Сайту   [ оновлено 6 черв. 2017 р., 06:53 ]

Картинки по запросу моз реформаСьогодні, 6 липня 2017 р.,
депутати Верховної Ради голосуватимуть
за включення до порядку денного законопроектів, які мають запустити медичну реформу в Україні.

 МОЗ інформує: ці законопроекти розроблені Урядом на виконання Концепції реформування охорони здоров’я, затвердженої розпорядженням Кабінету Міністрів України № 1013-р 30 листопада 2016 року, та доопрацьовані парламентською робочою групою. 

Вони запроваджують новий дієвий механізм реалізації пацієнтами конституційного права на безкоштовну медичну допомогу, отримання якісних медичних послуг та лікарських засобів.

Що саме запроваджують ці законопроекти

1. Новий дієвий механізм реалізації конституційного права на безкоштовну медичну допомогу, отримання якісних медичних послуг та лікарських засобів.

2. Державні гарантії оплати наданих пацієнтам медичних послуг та лікарських засобів за рахунок коштів держбюджету за принципом «гроші ходять за пацієнтом».

3. Поняття «державного гарантованого пакету» – визначеного обсягу медичних послуг та лікарських засобів, які держава зобов'язується оплачувати за наперед встановленим єдиним тарифом, що затверджується КМУ щороку. Державні фінансові гарантії надаються не залежно від будь-яких додаткових критеріїв усім громадянам України.

4. Повній оплаті з держбюджету підлягатимуть медичні послуги та лікарські засоби на рівні первинної та екстреної (близько 80% всіх звернень громадян), а також паліативної медичної допомоги. Обсяг фінансування інших видів медичних послуг буде визначатись КМУ. При цьому компонент медичної допомоги на всіх рівнях і завжди буде оплачуватись державою.

5. У разі часткового покриття запроваджується офіційна співоплата за отримані медичні послуги. Співоплата може здійснюватися за рахунок коштів пацієнтів чи за рахунок інших джерел (наприклад, загальнообов’язкового соціального медичного страхування, добровільного медичного страхування, коштів місцевих бюджетів) за встановленим КМУ фіксованим тарифом співоплати, поза яким стягнення плати заборонено.

6. Медичні послуги в рамках державного гарантованого пакета надаватимуться закладами охорони здоров'я будь-якої форми власності та фізичними особами-підприємцями, що мають ліцензію на медичну практику, відповідно до договорів про медичне обслуговування населення, укладених з Національною службою здоров'я України («НСЗУ»). Оплата за надані пацієнтам послуги здійснюватиметься НСЗУ на підставі такого договору.

7. Державні фінансові гарантії запроваджуються поступово, на первинному рівні вже з січня 2018 року, на інших рівнях – до 2020 року.

8. В Україні визнаватимуться міжнародні клінічні настанови, що дозволять застосувати кращі світові практики та досягнення доказової медицини.

9. Пільги, що вже існують у сфері медичного обслуговування, залишаються чинними та реалізуються у відповідності до тих законів, якими вони впроваджені.

10. Додаткові державні фінансові гарантії повної оплати лікування для учасників антитерористичної операції ("АТО") для визнання їх вкладу та самопожертви заради захисту України.

- Впровадження міжнародних клінічних протоколів: нова якість медицини (ВІДЕО)

опубліковано 26 квіт. 2017 р., 09:12 Адмін Сайту   [ оновлено 26 квіт. 2017 р., 09:40 ]


Міністерство охорони здоров'я спільно з Міністерством юстиції України та фахівцями в галузі охорони здоров'я надали роз’яснення щодо особливостей впровадження міжнародних клінічних протоколів в Україні, їх переваги та важливість використання у лікарській практиці.

Завдяки активній співпраці Міністерства охорони здоров'я та Міністерства юстиції України та юридичній підтримці Офісу ефективного регулювання впровадження міжнародних клінічних протоколів в Україні стало реальністю.


Підписання Наказу, який дозволяє закладам охорони здоров'я використовувати у своїй роботі міжнародні клінічні протоколи, це дійсно важливий крок на шляху реформування системи охорони здоров'я України.

Адже зміни в галузі не можливі без підвищення якості надання медичної допомоги, а невід’ємною частиною реформування національної системи охорони здоров'я має стати її перехід від медицини, заснованої на авторитеті, до медицини, заснованої на доказах. Саме тому використання у лікарській практиці нових клінічних протоколів – один із найважливіших шляхів впровадження доказової медицини в Україні.

Міністерство юстиції провело державну реєстрацію наказу Міністерства охорони здоров’я, який дає можливість українським лікарям використовувати міжнародні протоколи лікування та найпередовіші методики надання медичних послуг.

Видео YouTube



“Спільно з Міністерством охорони здоров’я ми завершили процес імплементації дуже важливого для всіх наших громадян рішення. На виконання доручення Уряду, не зважаючи на величезний спротив з боку певних псевдоекспертів, учора Мін’юстом було зареєстровано рішення МОЗ про запровадження в Україні нових клінічних протоколів”, – зазначив Павло Петренко, очільник Мін’юсту.

Заступник Міністра охорони здоров'я Олександр Лінчевський наголосив, що впровадження доказових клінічних протоколів несе за собою переваги як для лікарів і пацієнтів, так і для системи охорони здоров'я в цілому.

“Це дозвільний наказ. Він нарешті дає право лікарям використовувати ефективні методи діагностики та лікування. Цей наказ – це захист для лікаря, він позбавляє необхідності лікувати за застарілими стандартами. Відповідно, виграє пацієнт, який отримує дійсно якісну медичну допомогу. Система починає орієнтуватися на потреби пацієнта, а не адаптовуватися під можливості закладів охорони здоров'я”.

Дослідження BRDO (Офісу ефективного регулювання) показали, що українське регуляторне поле засмічене – близько 35 % актів застарілі, неактуальні та неефективні. Тому, Офіс ефективного регулювання працює над переглядом і скасуванням таких застарілих нормативно-правових актів. Офіс спільно з МОЗ України розробили проект наказу, який є досить новаторським з юридичної точки зору.

Як зазначив Олексій Гончарук, голова BRDO: “Це один з рідкісних випадків, коли суб'єкти господарювання – заклади охорони здоров'я та лікарі – приватні підприємці зможуть напряму використовувати іноземне регулювання – процедуру лікування. При цьому, під час застосування іноземних процедур права пацієнтів будуть захищені”.

Можливість використання міжнародних стандартів у клінічній практиці була позитивно оцінена практикуючими лікарями, представниками профільних медичних асоціацій України. Максим Соколов, співзасновник Асоціації інтервенційних кардіологів України слушно зазначив: “Впровадження міжнародних клінічних протоколів – це важливий крок вперед, це європеїзація усієї української медицини. Але не потрібно забувати, що пацієнтів лікують не протоколи, а люди. Протоколи – це інструмент, і скільки б не було видано наказів, допоки лікарі, профільні асоціації, не візьмуть цей інструмент і не почнуть впроваджувати його в життя – зміни не настануть. Це наша з вами відповідальність”.

Юрій Кучин, голова комітету з освіти та міжнародних зв’язків Асоціації анестезіологів України підняв питання недосконалості українських локальних протоколів, які є обов'язковими до виконання у закладах охорони здоров'я.

“Часто локальні протоколи базувалися на матеріалах інформаційних джерел різної давнини та клінічний досвід розробника. Однак, затвердження такого “протоколу” печаткою міського або обласного управління охорони здоров’я надавали цьому документу більшу вагомість, ніж найновіший міжнародний протокол або клінічна настанова, що містять рекомендації рівня доказовості 1А (це означає доведену в багатьох дослідженнях беззаперечну перевагу рекомендованого способу).Тепер лікуючий лікар отримає в свої руки вагомий інструмент аргументації”, – підсумував Юрій Кучин.

Основними зауваженнями щодо впровадження міжнародних клінічних протоколів є тези про відсутність умов, недостатність фінансування галузі, незнання лікарями англійської мови, відповідно – неможливість дотримуватись міжнародних стандартів в українських реаліях. Алла Вінницька, головний лікар Лікарні ізраїльської онкології LISOD, відповідаючи на це питання, наголосила: “Ми не маємо права позбавляти наших пацієнтів шансів на одужання лише через свою неосвіченність, низьку кваліфікацію чи незнання іноземної мови. Пацієнт має право бути вилікуваним. І зачасту це не потребує значних фінансових витрат, потрібен грамотний підхід до лікування. Нарешті ми робимо крок до цивілізованої європейської медицини”.

- Лікарні стануть некомерційними підприємствами, матимуть свій рахунок та встановлюватимуть зарплату без прив’язки до тарифної сітки

опубліковано 25 квіт. 2017 р., 03:53 Адмін Сайту   [ оновлено 21 січ. 2019 р., 03:28 ]

Похожее изображениеМОЗом розроблено
які допоможуть змінити господарсько-правовий статус комунальних закладів охорони здоров’я шляхом їх реорганізації з бюджетних установ у комунальні некомерційні підприємства.

 Документ підготовлено на виконання закону про автономізацію, який на початку місяця ухвалив парламент («Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства з питань охорони здоров'я», №2309а-д). 


«Цей закон передбачає, що медичні заклади стають такими самими підприємствами, які і всі інші. Досі вони працювали як бюджетні установи за радянськими нормами через вертикальне управління. Їх керівники не мали свободи і керувалися вказівками згори у вигляді наказів. Тепер парламент зробив важливий крок та ухвалив закон, який дозволяє медичним закладам повноцінно господарювати», –
наголосив 
 заступник міністра охорони здоров’я України Павло Ковтонюк, додавши, що їх права розширено до рівня всіх інших суб’єктів господарювання України включно з правом підписувати контракти, мати свій рахунок та встановлювати рівень заробітної плати без прив’язки до тарифної сітки.

Розроблені профільним міністерством методичні рекомендації призначені для органів місцевого самоврядування, керівників медзакладів, депутатів місцевих рад та демонструють переваги автономізації.


Переваги реорганізації:

- керівник підприємства отримує значно більшу, ніж керівник бюджетної установи, свободу у розпорядженні активами, фінансами та формуванні кадрової політики, визначенні внутрішньої організаційної структури закладу;

- має можливість самостійно встановлювати будь-які форми оплати праці працівників, що допускаються законодавством;

- фінансування підприємства здійснюється не за постатейним кошторисом витрат, а на основі власного фінансового плану, що дозволяє ефективно розпоряджатися коштами;

- медзаклади отримають право мати власний рахунок у держбанку;

- медзаклади отримують право утворювати об’єднання з іншими закладами, які також діють у статусі підприємства, з метою перерозподілу функцій між ними та спільної оптимізації використання матеріальних, людських та фінансових ресурсів;

- медзаклади отримують можливість наймати за договорами підряду лікарів фізичних осіб-підприємців, які зареєстровані та одержали відповідну ліцензію на здійснення господарської діяльності з медичної практики.

Методичні рекомендації містять 5 розділів, де визначені: механізми перетворення закладів охорони здоров’я із бюджетної установи у підприємство, оптимізації штату та чисельності їх працівників, організації оплати праці; механізм бюджетного забезпечення медзакладів, перетворених у підприємства; додаткові джерела фінансування та особливості їх оподаткування.

Реорганізації можуть підлягати заклади охорони здоров’я первинної ланки, лікарні 2 та 3 рівнів надання медичної допомоги. Рішення про зміну господарко-правового статусу ухвалюють ради територіальних громад сіл, селищ, міст, які є власниками майна.

Перетворення закладів на некомерційні підприємства є найкращим інструментом для запобігання можливому надмірному податковому навантаженню, запобігає банкрутству реорганізованих у підприємства комунальних закладів та скороченню існуючої мережі. Крім того, це дозволяє захистити їх від приватизації за умови, що перетворені комунальні підприємства будуть внесені до переліку об’єктів комунальної власності відповідної територіальної громади, що не підлягають приватизації.

Задля запобігання можливого «свавілля» з боку керівництва медзакладу, при ньому пропонується створювати спостережну раду, яка є дорадчим органом. Наявність спостережної ради при лікарнях вторинного та третинного рівнів є обов’язковою. Також можуть утворюватися опікунські ради, до складу яких (за їхньою згодою) можуть включатися благодійники, представники громадськості та громадських об’єднань, благодійних, релігійних організацій, органів місцевого самоврядування, засобів масової інформації, волонтери та інші. Типове положення про спостережну раду затверджується Кабінетом Міністрів.

Під час реорганізації бюджетних медзакладів у комунальні некомерційні підприємства можливі заходи з оптимізації чисельності та штату персоналу. Сам по собі факт реорганізації не є підставою для звільнення працівників, тому трудові відносини з працівниками реорганізованого закладу продовжуються. Звільнення під час реорганізації можливе лише у випадку скорочення чисельності (штату). У процесі реорганізації окремі працівники можуть бути переведені на інші посади, у разі необхідності переміщені в інші структурні підрозділи.

Після перетворення мед закладу у комунальне некомерційне підприємство оплата праці працівників переходить у сферу договірного регулювання. Тому на перший план виходить необхідність ухвалення колективного договору, у якому мають бути визначені форми і системи оплати праці, норми праці, розцінки, тарифні сітки, схеми посадових окладів, умови запровадження та розміри надбавок, доплат, премій, винагород та інших заохочувальних, компенсаційних і гарантійних виплат.

У реорганізованих закладах основою стимулюючої функції зарплати має бути особиста зацікавленість лікаря у результатах своєї праці. Так, наприклад, кількість пацієнтів, які обрали сімейного лікаря, варто враховувати у визначенні розміру його посадового окладу або додаткових виплат у вигляді доплат чи надбавок до посадового окладу. Основну частку оплати праці варто пов'язувати із наявними результатами індивідуальної праці, виходячи з особистих якостей і результатів праці кожного працівника, а додаткову – в залежності від кінцевих результатів роботи підприємства.

У методичних рекомендаціях пропонується враховувати особисті здібності, кваліфікацію, досвід, результати роботи медпрацівника. Організація оплати праці за цих умов має передбачати:

- широке використання індивідуальних трудових договорів, за якими працівнику гарантується певний розмір зарплати лише за умов виконання ним обов'язків, передбачених договором;

- систему обґрунтованої та справедливої, за умовами та результатами праці, персоніфікації тарифних ставок і посадових окладів працівників з орієнтацією не тільки на рівень кваліфікації та стаж роботи, а й на ефективність їх праці;

- залежність посадових окладів лікарів від продуктивності їх праці, а керівників та провідних (головних) фахівців – від ефективності господарської, комерційної діяльності закладу;

- періодичний перегляд ставок і окладів, визначених працівникам на основі оціночних показників різних характеристик виконаної роботи, з метою стимулювання їх праці.

Джерелами фінансування закладу, перетвореного у комунальне некомерційне підприємство, можуть бути як бюджетні кошти, так і кошти юридичних та фізичних осіб.

Процес реорганізації медзакладу з бюджетної установи у комунальне некомерційне підприємство має багато етапів та може тривати від 6 місяців до року.

МОЗ України також розробило примірний Cтатут комунального некомерційного підприємства, який допоможе керівництву закладів охорони здоров’я в процесі реорганізації.

Детальніше - див. Методичні рекомендації 

1-10 of 169